ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Ο ιστότοπος των Σχολών Γονέων
www.sxolesgonewn.gr

Ο ιστότοπος των Σχολών Γονέων στο facebook
www.facebook.com/sxolesgonewn/

Ένας ιστότοπος για τη λογοτεχνία και το βιβλίο
www.facebook.com/rinokeroskaielefantas

Ο ιστότοπος του Κλωντ Στάινερ
www.claudesteiner.com

Ο ιστότοπος των εκδόσεων Οκτώ
www.okto.com.gr

Ο ιστότοπος του Daniel Goleman
www.danielgoleman.info

Ο ιστότοπος του John Gottman
www.gottman.com

ς

Το γράμμα αγάπης είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης. Πρόκειται για μια τεχνική που εφαρμόζεται συχνά στη συμβουλευτική και την ψυχοθεραπεία. Ο συντάκτης απευθύνει συνήθως το γράμμα του σε ένα οικείο πρόσωπο (γονιό, αδελφό/αδελφή, φίλο/φίλη, σύντροφο, παιδί) για να εκφράσει τα συναισθήματά του. Το γράμμα αγάπης βοηθά τον γράφοντα να αναγνωρίσει τα αρνητικά, τα δυσάρεστα συναισθήματα που βιώνει, να τα κατανοήσει, να τα συνειδητοποιήσει και να τα λεκτικοποιήσει, οδηγούμενος στη συναισθηματική αυτορρύθμιση.

Το γράμμα αγάπης είναι ένα θεραπευτικό εργαλείο που βοηθά στην ειλικρινή εξερεύνηση των συναισθημάτων. Ο σκοπός του είναι να εκφραστούν και να απελευθερωθούν όλα τα αρνητικά, τα δύσκολα συναισθήματα, έτσι ώστε να εκφραστεί η αγάπη.  

Το γράμμα αγάπης αποτελείται από τα εξής πέντε μέρη (Gray, 2012):

  1. Έκφραση θυμού, μεταμέλειας και απόδοση κατηγοριών.

«Δεν μου αρέσει όταν…»

«Μετανιώνω…»

«Σιχαίνομαι όταν…»

«Έχω βαρεθεί να…»

«Κουράστηκα να …»

«Θέλω να…»

  1. Έκφραση λύπης, συναισθηματικού πόνου και απογοήτευσης.

«Λυπάμαι όταν…»

«Πληγώνομαι όταν…»

«Νιώθω απαίσια γιατί…»

«Απογοητεύομαι όταν…»

«Θέλω…»

  1. Έκφραση φόβου και ανασφάλειας.

«Φοβάμαι μήπως…»

«Θέλω να…»

  1. Έκφραση ενοχής και λεκτική διατύπωση συγγνώμης.

«Λυπάμαι που…»

«Μετανιώνω…»

«Ζητώ συγγνώμη που σε πλήγωσα»

«Ζητώ συγγνώμη που φώναξα»

«Ζητώ συγγνώμη που σε κατέκρινα»

«Δεν ήθελα…»

  1. Έκφραση αγάπης, συγχώρεσης, κατανόησης και στόχων.

«Θέλω να είμαι μαζί σου»

«Νοιάζομαι πραγματικά για σένα και θέλω να βρούμε μια λύση»

«Σε αγαπώ γιατί…»

«Σε αγαπώ γιατί…»

«Μου δίνεις τόσο πολλά»

«Είμαι τόσο ευγνώμων που…»

«Σε συγχωρώ που…»

«Καταλαβαίνω ότι…»

«Σε ευχαριστώ που…»

«Χρειάζομαι…»

«Θα ήθελα…»

«Εύχομαι…»

«Ελπίζω…»

Η τεχνική αυτή δίνει στο πρόσωπο που γράφει το γράμμα την πεποίθηση ότι κάτω από όλα τα αρνητικά συναισθήματα: τον θυμό, τη λύπη, τον φόβο και την ενοχή, υπάρχει ένα μεγάλο απόθεμα αγάπης και εκτίμησης που περιμένει να ανακαλυφθεί και να εκφραστεί, αρκεί να υπάρχει η πρόθεση για ειλικρίνεια. Ας μην ξεχνάμε ότι η ανακάλυψη των συναισθημάτων και η συναισθηματική νοημοσύνη βασίζεται στην αξία της ειλικρίνειας, μια αξία πολύ σημαντική για τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη διανθρώπινη επικοινωνία (Παππά, 2013).

Βιβλιογραφικές παραπομπές

Gray, J. (2012). What you feel you can heal. How to overcome fear of intimacy. London, UK: Vermilion.

Παππά, Β. (2013). Η λογική των συναισθημάτων. Συναισθηματική ανάπτυξη και συναισθηματική νοημοσύνη. Αθήνα: Οκτώ.

.   

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

2 + seventeen =