To show you the beauty of Elegant, all images are disabled.
Οι γιορτές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής. Με το σχεδιασμό και την υλοποίησή τους το σχολείο συμμετέχει ενεργά σε σημαντικά γεγονότα της κοινωνικής και της θρησκευτικής ζωής. Συνήθως, τα παιδιά περιμένουν τις γιορτές με ενθουσιασμό και ευχαριστιούνται όταν συμμετέχουν σε αυτές. Ωστόσο, αρκετές φορές οι γιορτές είναι συνδεδεμένες με στρες και άγχος που μπορεί […]
Αδιαμφισβήτητα θα ορίζαμε τη σχέση μητέρας-κόρης ως μία ιδιαίτερα ισχυρή σχέση, η πιο ισχυρή σχέση γυναίκας με γυναίκα. Ισχυρότατη, τόσο ως προς τη σημασία, όσο και ως προς την ένταση. Η μητέρα – πέραν όλων των άλλων σημαντικών και για το αγόρι και για το κορίτσι – αποτελεί το πρώτο πρότυπο κοινωνικοποίησης του κοριτσιού όσον […]
Τα συναισθήματα κατηγοριοποιούνται σε πρωτογενή (primary), βασικά (basic), ή θεμελιώδη (fundamental) και σε δευτερογενή (secondary). Πρωτογενή συναισθήματα θεωρούνται συνήθως η χαρά, η έκπληξη, ο φόβος, ο θυμός, η λύπη και η αηδία / αποστροφή (Ekman & Friesen, 1975). O Ekman υποστήριξε αρχικά την ύπαρξη των παραπάνω έξι βασικών/πρωτογενών συναισθημάτων, ενώ αργότερα (Ekman & Friesen , […]
Η Suzie Hayman, απευθυνόμενη στους γονείς, αναφέρει: Ενεργητική ακρόαση Η ενεργητική ακρόαση συνίσταται στο να δείχνετε με πολλούς μη λεκτικούς τρόπους ότι προσέχετε αυτό που λέει ο άλλος. Δεν διακόπτετε, δεν ρωτάτε, ούτε σχολιάζετε. Κοιτάτε τον άλλο στα μάτια, γνέφετε και λέτε «Ω, ωω», «Μμμ» και «Α;» που σημαίνουν: «Ναι, συνέχισε, σ’ ακούω». Δοκιμάστε […]
Το συναίσθημα αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία και υποδηλώνει την υποκειμενική σχέση μεταξύ ατόμου και γεγονότος. Για να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα στα βρέφη συχνά παρατηρούμε την κινητική τους συμπεριφορά, τις αλλαγές στην έκφραση του προσώπου τους και τις φυσιολογικές τους αντιδράσεις. Για παράδειγμα, τα βρέφη όταν φοβούνται, κινούνται προς άλλη κατεύθυνση, γυρνούν προς την άλλη μεριά […]
Ο έπαινος χρησιμοποιείται ως μέσο ενθάρρυνσης και ενίσχυσης της επιθυμητής συμπεριφοράς. Γονείς και εκπαιδευτικοί επαινούν τα παιδιά, τα επιβραβεύουν λεκτικά, διατυπώνουν θετικά σχόλια για την επίδοση και τη συμπεριφορά τους. Ωστόσο, αν και ο έπαινος χρησιμοποιείται κατά κόρον, συχνά αποδεικνύεται αναποτελεσματικός. Για να είναι λειτουργικός και αποτελεσματικός ο έπαινος χρειάζεται: Βασιλική Παππά, MSc, PhD, Συμβουλευτική […]
Για τους γονείς, ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της ζωής του, το παιδί αναμφισβήτητα αποτελεί το κέντρο του κόσμου τους. Υπάρχουν πολλές απόψεις σχετικά με το «χειρισμό» που κάνουν τα παιδιά – από τη βρεφική τους ακόμη ηλικία – για να πετύχουν τους σκοπούς τους. Παλαιότερες γενιές μιλούσαν για την «πονηριά» των βρεφών, η οποία εκδηλώνεται όταν […]
Πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί σχετικά με το ποιος θεωρείται καλός γονιός. Για πολλούς μελετητές ο καλός γονιός χαρακτηρίζεται «αποτελεσματικός», ενώ άλλοι θεωρούν ότι πιο δόκιμος είναι ο όρος «αρκετά καλός γονιός». Ωστόσο, όλοι συμφωνούν ότι τέλειος γονιός δεν υπάρχει. Αυτό που ενδείκνυται είναι περισσότερο ένα λειτουργικό κι όχι ένα ιδανικό γονικό πρότυπο. Σύμφωνα με τα […]