The blog posts are queried in the Themify Custom Panel. In this page, the masonry layout is enabled and grayscale image filter is selected.
Πώς θα ήταν το συναισθηματικό τοπίο χωρίς την αγάπη; Η αγάπη προσδιορίζει την ανθρώπινη υπόσταση. Ο άνθρωπος ζει για ν’ αγαπά. Όπως επικοινωνεί με τους άλλους με ένα ρεπερτόριο συναισθημάτων, ή συναισθηματικών προδιαθέσεων, όπως βιώνει και εκφράζει το θυμό, το φόβο, τη λύπη, τη χαρά, αλλά και την έκπληξη και την αποστροφή του, έτσι εκφράζει […]
Κάθε παιδί –και πολύ περισσότερο κάθε έφηβος – έχει δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Έχει δικαίωμα να επιλέγει πότε θα μιλήσει στους γονείς του και τι θα τους πει. Η παραχώρηση αλλά και η διεκδίκηση του δικαιώματος αυτού αποτελεί απαραίτητη και αναγκαία προϋπόθεση για την υγιή ψυχική του συγκρότηση και τη διαμόρφωση μιας υγιούς, αυτόνομης προσωπικότητας. Πρόκειται […]
Δημιουργικότητα (creativity) είναι η ικανότητα παραγωγής ενός νέου έργου, που είναι επίσης χρήσιμο ή εκτιμάται και από άλλους (Gardner, 1993). Στην παραγωγή αυτού του νέου έργου σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η φαντασία. Το έργο μπορεί να είναι ένα αντικείμενο (π.χ. ένα λογοτεχνικό κείμενο ή ένας πίνακας ζωγραφικής), μια δεξιότητα (το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου), ή μία […]
Ο διάλογος αποτελεί βασική παράμετρο της επικοινωνίας. Τα λεκτικά μηνύματα που ανταλλάσσουν δύο ή περισσότερα άτομα, μαζί με τα παραγλωσσικά/παραλεκτικά αλλά και τα κατεξοχήν μη λεκτικά μηνύματα, συνιστούν τη διαπροσωπική επικοινωνία. Ο διάλογος αποτελεί μια ευκαιρία για εκμάθηση και προσωπική βελτίωση και όχι απλώς για έκθεση και προβολή των προσωπικών μας απόψεων και θέσεων. Σύμφωνα […]
-Δυσκολεύομαι να πω «όχι». Λέω «ναι» ακόμη κι όταν διαφωνώ. Δυσκολεύομαι να διαφωνήσω. -Νιώθω φόβο και ντροπή, κυρίως για «πρόσωπα κύρους». -Θέλω να είμαι αρεστός/-ή. -Η έκφραση/ εξωτερίκευση συναισθημάτων (ακόμη και θετικών) μου δημιουργεί εξαιρετική αμηχανία. -Όταν καταφέρνω να εκφράσω αυτό που θέλω, ή αυτό που νιώθω, συνήθως απαιτώ και επικρίνω, παρά ζητώ, ρωτώ, προτείνω. […]
Η σημασία του ελεύθερου χρόνου στη ζωή των παιδιών είναι αδιαμφισβήτητη. Ο ελεύθερος χρόνος αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών και των εφήβων, δικαίωμα στην αυτενέργεια και την αυτοδιάθεση. Κατά τον ελεύθερο χρόνο τα παιδιά ξεδιπλώνουν τη δημιουργικότητά τους, αποκτούν πολύτιμες δεξιότητες, εξελίσσονται, κοινωνικοποιούνται. Καθώς έχει άρρηκτη σχέση με την ψυχική υγεία, βοηθά το παιδί να […]
Η ενσυναίσθηση (empathy) αποτελεί σημαντική παράμετρο της συναισθηματικής νοημοσύνης. Χωρίς ενσυναίσθηση δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθούν παραγωγικές διαπροσωπικές σχέσεις, οι οποίες να θεωρούνται συναισθηματικά νοήμονες. Απαραίτητη προϋπόθεση της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης είναι η ανάπτυξη της αντίληψης των συναισθημάτων και ακολούθως της κατανόησής τους (Παππά, 2013). Το παιδί αποκτά σταδιακά μια ευαισθησία στα συναισθήματα των άλλων. […]
Ο θυμός, ως βασικό συναίσθημα, συνιστά και μια ισχυρή δύναμη για αλλαγή. Το άτομο που θυμώνει ενεργοποιείται, ωθείται να αναλάβει δράση, να βρει μια λύση σε ό, τι το δυσκολεύει. Ο θυμός εμφανίζεται συνήθως κατά τον 5ο-6ο μήνα, ενώ προς το τέλος του 1ου έτους μετατρέπεται σε επιθετική συμπεριφορά, αρχικά προς τον εαυτό και μετέπειτα […]
Η ευγνωμοσύνη μπορεί να οριστεί ως η αναγνώριση κάποιου καλού που κάποιος κάνει σε κάποιον άλλο (ευεργεσία ή χάρη), καθώς και τα αισθήματα φιλίας και ανταπόδοσης που βιώνει κάποιος. Η ευγνωμοσύνη προέρχεται από την ικανότητά μας να συναισθανθούμε τους άλλους (Lazarus & Lazarus, 1994). Οι Emmons & McCullough (2003) υποστηρίζουν ότι η ευγνωμοσύνη είναι μια […]
Κάθε γιορτινή περίοδος, εκτός από περίοδος ανάπαυλας και ξεκούρασης, αποτελεί και περίοδο εσωτερικής επαναδιαπραγμάτευσης και μιας εκ νέου ιεράρχησης προτεραιοτήτων. Ενόψει της έλευσης του νέου χρόνου κάθε άνθρωπος προβαίνει σε κάποιου είδους απολογισμό και παράλληλα σε λήψη σημαντικών αποφάσεων. Κάθε νέα εκκίνηση είναι γεμάτη με ελπίδα και προσδοκίες. Οι αποφάσεις που λαμβάνονται αφορούν προσωπικούς στόχους […]
ΤΟΥΖΕΜΠΑΧ: Νόημα; Ορίστε: χιονίζει. Τι νόημα υπάρχει σ’ αυτό; ΜΑΣΣΑ: Θαρρώ πως ο άνθρωπος πρέπει να πιστεύει και ν’ αναζητά κάποια πίστη, αλλιώς η ζωή του είναι άδεια, ολότελα άδεια. Να ζεις και να μην ξέρεις γιατί πετούν οι γερανοί, γιατί γεννιούνται τα παιδιά, γιατί υπάρχουν άστρα στον ουρανό… Πρέπει κανείς να ξέρει γιατί ζει, […]